december 17, 2015

Om boken

”Innan sociala medier hade man ingen anledning att stanna online. Man läste nyheter och sökte efter konkret information. Internet var bara en kunskapskälla. Nu lever man också ett digitalt liv.” Karin Bäcklund

”Sociala medier handlar inte enbart om ett antal nya kanaler där vi uppdaterar om att vi städar vinden och lägger ut bilder på mat. Det är här vi hittar nya beteenden som driver framtidens tjänster och produkter.” Heidi Wold

Socialastyrelser_framsida

De flesta företag och organisationer har förstått och anammat digitala kanaler i sin kommunikation. Men den digitala kompetensen har inte ännu letat sig in i styrelserummet. Det är hög tid för det.

Utvecklingen i sociala medier har både skapat och driver digitala och analoga beteenden. Dessa beteenden finns i alla målgrupper och påverkar inte enbart företags eller organisationers sätt att kommunicera utan även affären.

Även om styrelsens uppgift inte är att engagera sig i det operativa arbetet måste man som styrelseledamot kunna ställa de rätta frågorna, säkerställa resurser och strukturer inom bolaget för att skapa de bästa förutsättningarna för att göra företaget eller organisationen framgångsrik.

Med den här boken vill vi hjälpa dig som är verksam i en styrelse till en ökad förståelse för hur de sociala kanalerna fungerar, hur de påverkar medielandskapet och hur de driver beteenden som påverkar din verksamhet.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *